Asohn Vi

အိႏၵိယႏုိင္ငံ ဗုဒၶဂါယာဘုရားကုိ ပုံတူကူးၿပီး ေစတီတည္ထားကုိးကြယ္ရာ ထုိင္းႏုိင္ငံ ဘန္ေကာက္ၿမဳိ႕မွ အေနာက္ ဘက္သုိ႕ ၅ နာရီၾကာ ကားေမာင္းရသည့္ ထုိင္း ျမန္မာနယ္စပ္ စံခရဘူရီၿမဳိ႕ တစ္ဖက္ကမ္း "ငါးေပ်ာ္စံရာ" ဟု အဓိပၸါယ္ရသည့္ "ဝင္းက" မြန္႐ြာ႐ွိ မဟာဗုဒၶဂါယာ ေစတီေပၚ ေရာက္သြားေတာ့ ဆိတ္ၿငိမ္ျခင္းႏွင့္အတူ ပါဠိဘာသာျဖင့္ ဘုရားေတာင္ဘက္ျခမ္းက မိန္းမအုိတစ္ဦး၏ ဘုရား႐ွိခုိးသံကုိ ၾကားလုိက္ရသည္။ ယင္းဘုရားဝတ္ျပဳသံသည္ ျမန္မာျပည္တြင္ ႀကီးျပင္းလာသည့္ စာေရးသူအတြက္ မစိမ္းလွေသာ္လည္း ဤေနရာမ်ဳိးတြင္ ၾကားရေသာအခါ အံ့ၾသမိသည္မွာ အမွန္ပင္ ျဖစ္သည္။ ျမန္မာျပည္တြင္း သက္ႀကီး႐ြာအုိတုိ႕၏ ညေနခင္း ဘုရားဝတ္ျပဳေနသည့္အသံႏွင့္ တသားတည္း၊ တသံတည္း ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ထုိထက္ ထူးျခားသည္မွာ မိန္းမအုိတစ္ဦးတည္းသာ ဘုရားဝတ္ျပဳေနျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။

ျမန္မာျပည္တြင္းက သက္ႀကီး႐ြယ္အုိ မြန္လူမ်ဳိးမ်ားသည္ နံနက္ေစာေစာပုိင္းတြင္ ဘုရားဆြမ္းေတာ္ကပ္လႈျခင္း၊ သံဃာမ်ားအား ဆြမ္းကပ္ျခင္း၊ ၿပီးေနာက္ ညေနအတြက္ ဘုရားေက်ာင္းကန္သြားရန္ ကုိယ္တုိင္ ပန္း႐ွာျခင္း၊ ပန္းခူးျခင္း၊ ေန႕လည္ပုိင္း တေရးအိပ္ၿပီး မ်က္စိမႈံမႈံျဖင့္ ကုိယ္တုိင္ ပန္းသီျခင္း၊ ညေနပုိင္းတြင္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမ်ားသုိ႕ သြားေရာက္ကာ အတူတကြ ဘုရား႐ွိခုိးကုိးကြယ္ပူေဇာ္ျခင္းမ်ား နည္းတူ ယခု ဝင္းက႐ြာ မဟာဗုဒၶဂါယာဘုရားေပၚက မိန္းမအုိႀကီးမွာလည္း ေကာင္းမႈကုသုိလ္ျပဳရန္ တူညီေသာ အခြင့္အလမ္းတစ္ခုအတြက္ ျမန္မာျပည္တြင္းက အသက္ႀကီး႐ြယ္အုိ မြန္မ်ားနည္းတူ ႀကဳိးစားရယူေနေၾကာင္းကုိ သိနားလည္ခဲ့သည္။

ယခုလုိ ဘုရား႐ွိခုိးဝတ္ျပဳျခင္းကုိ ဖ်ားနာသည့္ေန႕ရက္မွလြဲ၍ ေန႕စဥ္ ျပဳလုပ္ခဲ့ေၾကာင္းႏွင့္ ဥပုဒ္ေန႕မ်ားတြင္ အျခားအေဖာ္ သက္ႀကီး႐ြယ္အုိ ၁၀ ေက်ာ္ႏွင့္ အပတ္စဥ္ ဘုရား႐ွိးခုိး ဝတ္ျပဳေလ့႐ွိေၾကာင္း၊ တစ္လ ေလးႀကိမ္ ဥပုဒ္ေန႕မွလြဲ၍ မိမိတစ္ေယာက္တည္းသာ ေန႕စဥ္ ဤဝတ္ျပဳျခင္း ျပဳလုပ္ေလ့႐ွိေၾကာင္း ႐ွင္းျပသည္။

ထုိဝင္းကမြန္႐ြာသည္ သာမန္ေန႕ရက္မ်ားတြင္ ႐ုိးရာယဥ္ေက်းမႈဆုိင္ရာ အေငြ႕အသက္မ်ားကုိ မေတြ႕ျမင္ႏုိင္ေသာ္လည္း ဥပုဒ္ေန႕မ်ားႏွင့္ ေသာၾကာေန႕မ်ားတြင္ အနီ၊ အျဖဴ က်ားကြက္ မြန္႐ုိးရာဝတ္စုံမ်ားကုိ တစ္ေန႕ခင္းလုံး ေတြ႕ျမင္ႏုိင္သည္။ ဥပုဒ္ေန႕ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသုိ႕ ဆြမ္းပုိ႕ခ်ိန္တြင္ အေရာင္စုံ မြန္႐ုိးရာဝတ္စုံမ်ားျဖင့္သာ အမ်ားဆုံး ျမင္ေတြ႕ႏုိင္ၿပီး အပတ္စဥ္ ေသာၾကာေန႕မ်ားတြင္ ႐ြာစာသင္ေက်ာင္းသုိ႕ ပညာသင္ၾကားေနေသာ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသား ၂၀၀၀ ေက်ာ္တုိ႕၏ အနီ၊ အျဖဴကြက္က်ား ႐ုိးရာဝတ္စားဆင္ယင္မႈကုိ ေကာင္းစြာ ေတြ႕ျမင္ႏုိင္သည္။ အထူးသျဖင့္ မိန္းကေလးမ်ားသည္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသုိ႕ ထမီမ်ားျဖင့္သာ တက္ေရာက္ၾကသည္မွာ ျမန္မာျပည္က ယခုေခတ္ေပၚ မိန္းမပ်ဳိေလးတုိ႕၏ ထမီစကပ္ထက္ သာလြန္ ယဥ္ေက်းေနေသးသည္။

သူတုိ႕သည္ တခ်ိန္က ဒုကၡသည္ေတြ ျဖစ္ၾကသည္။ သူတုိ႕မ်ဳိးဆက္မ်ားက ထုိင္းပညာေရးေက်ာင္းမ်ားတြင္ (ထုိင္းအေျခခံလုပ္အားအတြက္) ပညာတက္ေရာက္ သင္ၾကားခြင့္ ရ႐ွိခဲ့ၾကသည္။ ယခု ထုိ႐ြာတြင္ လူဦးေရ ၈၀၀၀ နီးပါး ႐ွိၿပီး ျဖစ္သည္။ သုိ႕ေသာ္ သူတုိ႕သည္ ဆရာေတာ္ ဦးဥတၲမ၏ သာသနာေျမေပၚတြင္သာ ေနထုိင္ခြင့္ ႐ွိသည္။ လြန္ခဲ့ေသာ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္ ေအာက္တုိဘာ ၁၈ ရက္ေန႕တြင္ ပ်ံလြန္ေတာ္မူသြားခဲ့ေသာ ဆရာေတာ္ ဦးဥတၲမ ေကာင္းမႈကုသုိလ္ျဖင့္ ေဆာက္လုပ္ခဲ့ေသာ ထုိင္းႏုိင္ငံ၏ အ႐ွည္ဆုံး သစ္သားျမစ္ကူးတံတားကုိ အသုံးျပဳကာ လက္လုပ္လက္စား အလုပ္သမားဘဝျဖင့္ ဘဝကုန္ဆုံးခဲ့ၾကသည္။ သုိ႕ေသာ္ သူတုိ႕၏ မူလ တူညီေသာ ဝိညာဥ္ေဆာင္လာရာ လမ္းေၾကာင္းအတုိင္း ဘဝကုန္ဆုံးသည္အထိ ႀကဳိးစားေနၾကသည္ကုိ စာေရးသူ ေတြ႕ျမင္လုိက္ရသည္။

႐ြာဝင္ေပါက္ဂိတ္တြင္ မြန္ယဥ္ေက်းမႈေက်း႐ြာ ဟူေသာ ေဆာင္းပုဒ္ကုိ ထုိင္းဘာသာျဖင့္သာ ေတြ႕ႏုိင္သည္။ ထုိ႕နည္းလည္းေကာင္း ႐ြာတြင္း လမ္းအမည္နာမမ်ား၊ ေဆာင္ပုဒ္မ်ားကုိလည္း ထုိင္းဘာသာျဖင့္သာ ခင္းက်င္းထားသည္ကုိ ေတြ႕ရလိမ့္မည္။ သုိ႕ေသာ္ သူတုိ႕ခင္းက်င္းျပသသည့္အရာမ်ားကုိ လျပည့္ေန႕မ်ားတြင္ ေတြ႕ျမင္ႏုိင္သည္။ ဝင္းက႐ြာ ဆုိသည့္နယ္စပ္႐ြာေလးသည္ ထုိင္းႏုိင္ငံဖြား မြန္လူမ်ဳိးမ်ားႏွင့္ ျမန္မာျပည္ဖြား မြန္လူမ်ဳိးတုိ႕ ဆုံရာအရပ္ေဒသလည္း ျဖစ္သည္။

၂၀၀၈ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာ ၁၄ ရက္ေန႕ လြန္ခဲ့ေသာ တနဂၤေႏြေန႕၊ ေတာ္သလင္း လျပည့္ေန႕က ႏွစ္ေပါင္း ၅၀၀ ေက်ာ္ က်င္းပလာခဲ့ေသာ "ပုိစမြတ္ကဗန္း" ဟု ေခၚေသာ မြန္႐ုိးရာ သေဘၤာဆြမ္းေတာ္ႀကီးတင္ျခင္းပြဲေတာ္ကုိ ျမန္မာျပည္က မြန္လူမ်ဳိးမ်ားနည္းတူ သူတုိ႕ က်င္းပခဲ့ၾကသည္။ မြန္႐ုိးရာ သေဘၤာဆြမ္းေတာ္ႀကီးတင္သည့္ပြဲေတာ္သည္ မြန္လူမ်ဳိးတစ္မ်ဳိးထဲတြင္သာ ႐ွိသည္။ ဝင္းက႐ြာတြင္ ယင္းသေဘၤာဆြမ္းေတာ္ႀကီးတင္သည့္ပြဲေတာ္ကုိ လြန္ခဲ့ေသာ ၁၅ ႏွစ္ကတည္းက စတင္က်င္းပခဲ့ၾကသည္။

ဘာသာေရး ဆက္ႏြယ္မႈ

မြန္႐ုိးရာ သေဘၤာဆြမ္းေတာ္ႀကီးတင္ပြဲကုိ အမ်ားအားျဖင့္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းဝင္းအတြင္း သုိ႕မဟုတ္ ႐ြာေစတီမ်ားတြင္ တည္ေဆာက္ၾကေလ့ ႐ွိသည္။ ျမန္မာျပည္တြင္ ဆြမ္းတင္သေဘၤာ တည္ေဆာက္ေသာ ေတာ္သလင္းလဆန္း ၁၄ ရက္ အဖိတ္ေန႕တြင္ ဝါး၊ သစ္ ခုတ္ရန္ လူငယ္လူ႐ြယ္ ေယာကၤ်ားမ်ားက ေန႕ခင္းပုိင္းတြင္ ေတာ႐ြာအစပ္သုိ႕ ထြက္သြားၾကၿပီး မိန္းကေလးငယ္မ်ားက ပန္းေမႊးနံ႕သာတုိ႕အား ႐ွာေဖြစုေဆာင္းကာ ထီး၊ တံခြန္ျပဳလုပ္ရာတြင္လည္း လူႀကီးသူမတုိ႕၏ လမ္းၫြန္မႈျဖင့္ ညေနပုိင္း ဆြမ္းတင္သေဘၤာ ျပဳလုပ္ၿပီးသည့္အထိ လူပ်ဳိ အပ်ဳိမ်ားျဖင့္ စည္းကားေနတတ္သည္။ စံခရဘူရီ ဝင္းကမြန္႐ြာတြင္လည္း အက်ယ္ ၅ ေတာင့္၊ အ႐ွည္ ၁၂ ေတာင္၊ အျမင့္ ၇ ေတာင္႐ွိေသာ ကားဘီးတပ္ထားသည့္ သေဘၤာတစ္စင္းကုိ ၄ ရက္ၾကာေအာင္ ႐ြာလူလတ္ပုိင္းမ်ားက မဟာဗုဒၶဂါယာ ေစတီႀကီးေ႐ွ႕ ကြင္းက်ယ္ႀကီးတြင္ မုိး႐ြာေနသည့္ၾကားက ေဆာက္လုပ္ခဲ့ၾကသည္။ ထုိ႕အတူ အ႐ွည္ ၅ ေတာင္႐ွည္ေသာ တံခြန္တုိင္ေပါင္း ၁၀၀ ခန္႕ႏွင့္ တျခား ထီး၊ ပန္းေပါင္းနံ႕သာတုိ႕ကုိ အပ်ဳိအုပ္စုက တာဝန္ယူခဲ့ၾကသည္။ ယခု ၁၅ ႀကိမ္ေျမာက္ က်င္းပသည့္ပြဲေတာ္ျမတ္တြင္ ထုိင္းႏုိင္ငံဖြား မြန္မ်ားႏွင့္ ျမန္မာျပည္ဖြား မြန္လူမ်ဳိးတုိ႕က အလႉခံမ႑ာပ္တြင္ အျမင္ခ်င္းဖလွယ္ရင္း အတူတကြ ပြဲေတာ္ဆင္ႏြဲခြင့္ ရ႐ွိခဲ့ၾကသည္။

ဆုံရပ္ေနရာေလလား

ဝင္းက႐ြာသားမ်ားသည္ အရင္တုန္း စုိက္ပ်ဳိးေရးၿခံမ်ားတြင္သာ လုပ္ကုိင္စားေသာက္ေနရာမွ ယခု အလုပ္အကုိင္ ႐ွားပါးလာမႈေၾကာင့္ လူငယ္မိန္းကေလးမ်ားပါမက်န္ ၿမဳိ႕ေပၚတက္ကာ အလုပ္လုပ္ကုိင္ ေနရေသာေၾကာင့္ ပြဲေတာ္အခ်ိန္အခါမ်ားတြင္လည္း အနည္းအက်ဥ္းသာ ႐ြာသုိ႕ ျပန္လာႏုိင္ၾကေၾကာင္း မိအလန္ယာက ေျပာၾကားသည္။

ဝင္းက႐ြာဖြား ပြဲေတာ္က်င္းပေရး တာဝန္ခံ မိအလန္ယာက "ယခုႏွစ္မွာ ဝင္းက႐ြာ မြန္လူငယ္ေတြ၊ ထုိင္းႏုိင္ငံ (ဘန္ေကာက္)ဖြား လူငယ္တခ်ဳိ႕နဲ႕ ျမန္မာျပည္က မြန္လူငယ္ေတြ ဒီမ႑ာပ္မွာ အတူကုသုိလ္ယူတာ ဒါ ပထမဆုံးအႀကိမ္ဘဲ၊ ဒီႏွစ္မွာ လူငယ္အင္အား အမ်ားဆုံးနဲ႕ ပြဲေတာ္ က်င္းပတာ"ဟု ေျပာၾကားသည္။ တစ္ခု႐ွိသည္မွာ ထုိင္းႏုိင္ငံဖြား မြန္မ်ား စကားေျပာလွ်င္ ထုိင္းစကား ၾကားၫွပ္ကာ ေျပာေလ့႐ွိျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။

ထုိင္းႏုိင္ငံဖြား မြန္လူမ်ဳိး M (Mon) Tour ခရီးသည္ပုိ႕ေဆာင္ေရးလုပ္ငန္းပုိင္႐ွင္ ႏုိင္ေကေတတ္ အဆုိအရ ဘန္ေကာက္ၿမဳိ႕အနီး ဘန္ခရဍီ မြန္႐ြာတြင္ သေဘၤာဆြမ္းတင္ပြဲကုိ ယခင္က က်င္းပခဲ့ၾကေသာ္လည္း ယခုလွ်င္ ထုိင္းႏုိင္ငံတဝွမ္းလုံးမွ ဤဝင္းက႐ြာ တစ္ေနရာတြင္သာ က်င္းပႏုိင္ေသာေၾကာင့္ ဧည့္သည္ေတာ္ ခရီးသည္မ်ားႏွင့္အတူ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တုိင္း လာေရာက္ကုသုိလ္ယူျဖစ္ခဲ့ေၾကာင္း ႐ွင္းျပသည္။ "ထုိင္းႏုိင္ငံမွာ ေပ်ာက္ကြယ္ေနၿပီး ျဖစ္တဲ့ဒီလုိ မြန္႐ုိးရာပြဲေတာ္ကုိ အေနာက္ျပည္ (ျမန္မာျပည္)က မြန္တုိ႕မွာ ဆက္က်င္းပႏုိင္တယ္" ဟု ယင္းမြန္လူငယ္ စကားဝုိင္းတြင္ ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ပြဲေတာ္ က်င္းပရျခင္းသမုိင္းအက်ဥ္း

သေဘၤာဆြမ္းတင္ပြဲေတာ္ကုိ မြန္လူမ်ဳိးတုိ႕က သာသနာ သကၠရာဇ္ ၁၀၁၉ -၂၀ ဝန္းက်င္ ဟံသာဝတီမင္း ဓမၼေစတီမင္း စုိးစံစဥ္က က်င္းပလာခဲ့ေသာ ဓေလ့တစ္ရပ္ ျဖစ္သည္။ သိရိလကၤာႏုိင္ငံသုိ႕ ဓမၼေစတီမင္း ေစလႊတ္ခဲ့ေသာ စိတၲရဒုတ ႏွင့္ ရာမဒုတ မည္ေသာ သေဘၤာ ၂ စင္းအနက္ တစ္စင္းသာ ဟံသာဝတီသုိ႕ ျပန္လည္ေရာက္႐ွိလာၿပီး ကမ္းေပ်ာက္ေနေသာ ရာမဒုတ သေဘၤာ ေဘးမသီ ရန္မခဘဲ ျပန္ေရာက္လာရန္ ရည္႐ြယ္္၍ ပူေဇာ္ျခင္း ျဖစ္သည္။

ဓမၼေစတီမင္းက ပင္လယ္ျပင္ကမ္းပါးအနီးတြင္ ဝါး၊ စကၠဴတုိ႕ျဖင့္ ယာယီသေဘၤာ တည္ေဆာက္၍ ေဆးျခယ္သကာ ပန္းေမႊးနံ႕သာ အမ်ဳိးတစ္ေထာင္၊ သစ္သီးဝလံ စားေသာက္ဖြယ္ရာ အမ်ဳိးတစ္ေထာင္ကုိ ဆြမ္းအျဖစ္ သေဘၤာေပၚ တင္ေဆာင္ၿပီး ထုိရာမဒုတၲ သေဘၤာ ဟံသာဝတီသုိ႕ ျပန္လည္ေရာက္႐ွိလာရန္ အဓိဌာန္ျပဳကာ သေဘၤာအား ျမစ္ျပင္သုိ႕ လႊတ္ၿပီး ပူေဇာ္ကုိးကြယ္ခဲ့ၾကသည္။ ယင္းေနာက္ မၾကာမွီအခ်ိန္ကာလတြင္ ေပ်ာက္ဆုံးေနေသာ ထုိရာမဒုတၲ သေဘၤာသည္ ဟံသာဝတီကမ္းစပ္သုိ႕ ေဘးမသီ ရန္မခဘဲ ျပန္လည္ေရာက္႐ွိလာခဲ့သည္။ ဤအျဖစ္အပ်က္ကုိ အေၾကာင္းျပ၍ မြန္လူမ်ဳိးတုိ႕သည္ ေတာ္သလင္းလျပည့္ေန႕ ေရာက္တုိင္း သေဘၤာဆြမ္းတင္ျခင္း အေလ့အထကုိ ႏွစ္စဥ္ ႏွစ္တုိင္း က်င္းပလာခဲ့ၾကသည္။

သူတုိ႕ခံယူခ်က္

"က်ေနာ္က ဝင္းက႐ြာေဟာင္းမွာဘဲ ေမြးတယ္။ ဆရာေတာ္ရဲ႕ ေကာင္းက်ဳိးေက်းဇူးေၾကာင့္ အားလုံး မြန္စကား ေျပာႏုိင္ၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီ႐ြာက ေမြးဖြားလာတဲ့မြန္ေတြက ထုိင္းမြန္အျဖစ္လည္း မခံယူၾကဘူး။ ကုိယ့္မိဘေတြရဲ႕ဇာတိ ျမန္မာျပည္က မြန္ေတြလည္း မဟုတ္ျပန္ဘူး။ နယ္စပ္က ဝင္းကမြန္အျဖစ္ဘဲ ခံယူၾကတယ္။ ထုိင္းႏုိင္ငံ ၿမဳိ႕တြင္းပုိင္း (ဘန္ေကာက္)ဖက္က လာတဲ့မြန္ေတြကုိ ေတြ႕ရင္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ျပန္ျမင္ရတာက ငါ သူတုိ႕လုိ ထုိင္းမြန္ေတြမဟုတ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ က်ေနာ့္တုိ႕က ဝင္းကမြန္ေတြေပါ့" ဟု အသက္ ၄၄ ႏွစ္အ႐ြယ္ ႐ွိၿပီးျဖစ္ေသာ ေက်း႐ြာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ေကာ္မတီဝင္ျဖစ္သူ ႏုိင္စိန္ေအာင္မင္းက ႐ွင္းျပသည္။

"ခရီးသြားဧည့္သည္ေတြ အလည္အပတ္လာေရာက္တဲ့႐ြာအေနနဲ႕ ဒီဝင္းက႐ြာ သေဘၤာဆြမ္းတင္ပြဲကုိ ဒီထုိင္းႏုိင္ငံမွာ ထူးျခားတဲ့ပြဲေတာ္တစ္ရပ္အေနနဲ႕ ဆြဲေဆာင္ႏုိင္ခဲ့တယ္။ ဒီပြဲေတာ္မ်ဳိးက ထုိင္းမွာလည္း မ႐ွိဘူး။ က်ေနာ္တုိ႕က ဒီမတူညီတဲ့၊ ထုိင္းမွာ မ႐ွိတဲ့ က်ေနာ္တုိ႕လူမ်ဳိးေတြရဲ႕ ကိုယ္ပုိင္ပြဲေတာ္ေတြကုိ က်င္းပတာ ပုိအားသန္တယ္။ ဥပမာ ေညာင္ေရသြန္းပြဲ၊ နိဗၺာန္ေစ်းပြဲေတာ္လုိမ်ဳိး ထုိင္းမွာ မ႐ွိတဲ့ပြဲေတာ္ေတြကုိ ဒီ႐ြာမွာ ျပသခ်င္တယ္။ ဒီႏွစ္လည္း အရင္ႏွစ္ေတြကထက္ ဧည့္သည္ေတြ မ်ားတယ္ အႀကီးမားဆုံးရည္႐ြယ္ခ်က္ကေတာ့ ကုိယ့္ကုိယ္ပုိင္ဟန္ ယဥ္ေက်းမႈေတြ ေပ်ာက္ကြယ္မသြားေအာင္ ထိန္းသိမ္းတာပါဘဲ" ဟု ႐ွင္းျပသည္။

တည္ေဆာက္ပုံ

ဆြမ္းတင္သေဘၤာကုိ အမ်ားအားျဖင့္ ဝါး၊ စကၠဴႏွင့္ သစ္အနည္းငယ္ အသုံးျပဳ၍ တည္ေဆာက္ၾကသည္။ ဝါးမ်ားမ်ား အသုံးျပဳျခင္းသည္ သေဘၤာ မနစ္ျမဳပ္ေစရန္ ရည္႐ြယ္ၿပီး ဆြမ္းခံရန္ ႐ြာလည့္ရမည့္သေဘၤာ ျဖစ္ပါက ေအာက္ပုိင္းတြင္ ဘီးလွည္းမ်ားျဖင့္ တည္ေဆာက္ၿပီး သေဘၤာအား လွည္းစင္ေပၚတြင္ တင္ထားၾကသည္။ ျမစ္ (သုိ႕မဟုတ္) ပင္လယ္သုိ႕ မေမွ်ာ့ေသာ တခ်ဳိ႕ ၿမဳိ႕႐ြာမ်ား၏ ဆြမ္းတင္သေဘၤာသည္ စားပြဲခုံ သုံးေလးလုံး ဆက္ကာ စင္အျဖစ္ ခင္းက်င္းၿပီး သေဘၤာပုံစံျဖစ္ေအာင္ ေဆးခ်ယ္ကာ မုိးလုံေလလုံသည့္ ေနရာ (သုိ႕မဟုတ္) ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းတြင္ တည္ေဆာက္ၾကသည္။ သေဘၤာ၏ အမည္နာမကုိလည္း "ရာမဒုတၲ"ဟူ၍ ေရးခ်ယ္သည္ကုိ တခ်ဳိ႕ၿမဳိ႕႐ြာမ်ားတြင္ ေတြ႕ႏုိင္သည္။ အမည္ႏွင့္တကြ ေတြ႕ရေသာ ဆြမ္းတင္သေဘၤာ အမ်ားစုသည္ ပင္လယ္သုိ႕ ေမွ်ာ့ရန္ ျဖစ္သည္။

ယုံၾကည္မႈ

ႏွစ္ေပါင္း ၅၀၀ ေက်ာ္ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တုိင္း က်င္းပလာခဲ့ေသာ ႐ုိးရာ သေဘၤာဆြမ္းေတာ္ႀကီးတင္သည့္ ပြဲေတာ္အေၾကာင္း အရင္းအမွန္ကုိ သံဃာေတာ္မ်ားႏွင့္ အတတ္ပညာ႐ွင္တခ်ဳိ႕ကသာ အက်ယ္တဝင့္ ျပန္လည္႐ွင္းျပႏုိင္ေသာ္လည္း သာမန္အရပ္သား မြန္လူမ်ဳိးအမ်ားစုက ဤပြဲေတာ္ျမတ္သည္ သူတုိ႕၏ ျဖစ္ေျမာက္လုိေသာ ဆႏၵတစ္စုံတစ္ရာအတြက္ ရည္စူးကာ ေကာင္းမႈကုသုိလ္ျပဳရင္း ယုံၾကည္မႈအား ပုိမုိခုိင္ၿမဲလာေအာင္ တြန္းအားေပးေစေသာ ပြဲေတာ္တစ္ရပ္အျဖစ္ အနည္းဆုံးေတာ့ နားလည္ထားၾကသည္။

ျမန္မာျပည္ထဲတြင္ ေနထုိင္ၾကေသာ မြန္လူမ်ဳိးတုိ႕၏ မိသားစုဝင္(အနည္းဆုံး) တစ္ေယာက္ေယာက္သည္ ျပည္ပႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံတြင္ တရားဝင္ သုိ႕မဟုတ္ တရားမဝင္ သြားေရာက္ အလုပ္လုပ္ကုိင္ေနၾကသည္ခ်ည္း ျဖစ္သည္။ ခရီးေဝးတြင္ ေရာက္႐ွိေနေသာ သားသမီး၊ မိဘမ်ားအား ေဘးမသီ ရန္မခဘဲ အျပန္လမ္းခရီး ေခ်ာေမြ႕ေစရန္ ရည္စူး၍ အဓိဌာန္ျပဳကာ ဤယာယီသေဘၤာ၌ ဆြမ္းတင္ကာ ကုသုိလ္မွ်ေဝၾကသည္။ အထူးသျဖင့္ အမ်ဳိးသမီးမ်ားက မိမိလင္ေယာကၤ်ား၊ သားတူေမာင္မ်ား ငါးဖမ္းေလွ သုိ႕မဟုတ္ ေရလမ္းခရီးျဖင့္ သြားေရာက္ အလုပ္လုပ္ကုိင္ေနျခင္း တုိ႕အတြက္ ပုိ၍ အဓိပၸါယ္ျပည့္ဝေသာ ပြဲေတာ္တစ္ရပ္ပင္ ျဖစ္ေပသည္။

ျခားနားခ်က္မ်ား

သေဘၤာဆြမ္းတင္ျခင္း ပြဲေတာ္ျမတ္ကုိ နံနက္ ၄ - ၅ နာရီ အၾကား အာ႐ုံမတက္မီအခ်ိန္တြင္ တူညီစြာ က်င္းပေလ့႐ွိၾကေသာ္လည္း ႐ြာပတ္ၿပီး သေဘၤာလွည့္လည္ ဆြမ္းခံသည့္ေက်း႐ြာ ႐ွိသကဲ့သုိ႕ ေစတီ သုိ႕မဟုတ္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမ်ားတြင္သာ ဆြမ္းခံသည့္ေနရာတစ္ေနရာသာ ေ႐ြးခ်ယ္ကာ ပြဲေတာ္က်င္းပၾကသည့္ေက်း႐ြာ မ်ားလည္း ႐ွိသည္။ ထုိင္းႏုိင္ငံ စံခရဘူရီ ဝင္းက႐ြာတြင္မူ နံနက္ ၅ နာရီမွစ၍ ဆြမ္းေတာ္ႀကီးတင္ပြဲေတာ္ စတင္က်င္းပၿပီး ေဘးတစ္ဖက္တြင္ သံဃာေတာ္တုိ႕က သံၿပဳိင္ျဖင့္ ဘုရားဆြမ္းတင္႐ြတ္ဆုိေနၾကသည္။ ထုိ႕ေနာက္ ပုံသ႑ာန္အမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ ျပဳလုပ္ထားေသာ မီးပုံးပ်ံမ်ားကုိ လႊတ္တင္ၾကသည္။ အနီ၊ အျဖဴ၊ အဝါ ေဆးေရာင္စုံျဖင့္ အကြက္ေဖာ္ထားေသာ မီးပုံးပ်ံႀကီးမ်ားကုိ ႐ြာလူပ်ဳိတသုိက္က ဟုိင္းလက္ကားမ်ားျဖင့္ စုစည္းသယ္ေဆာင္လာကာ သေဘၤာဆြမ္းတင္သည့္ မဟာဗုဒၶဂါယာ ဘုရားဝင္းက်ယ္ထဲတြင္ လႊတ္တင္ေနၾကသည္ကုိ ေတြ႕ခဲ့ရသည္။ ထုိမီးပုံးပ်ံႀကီးမ်ား၏ ေအာက္တြင္ ဆီးမီးခြက္ငယ္မ်ားႏွင့္ မီးပန္းမီးပြားမ်ားပါ လႊတ္တင္ခဲ့ၾကသည္။ ဘုရားဆြမ္းတင္ၿပီးေနာက္ မုိးလင္းခ်ိန္တြင္ သေဘာၤအား ေရျပင္သုိ႕ ေမွ်ာ့ၾကသည့္ေက်း႐ြာမ်ား ႐ွိသကဲ့သုိ႕ စံခရဘူရီ ဝင္းကမြန္႐ြာကဲ့သုိ႕ ေက်း႐ြာတခ်ဳိ႕မွာမူ လဆန္း ၁ ရက္ေန႕ နံနက္ ၈ နာရီဝန္းက်င္မွ သေဘၤာေရေမွ်ာသည့္ဓေလ့လည္း ႐ွိၾကသည္။ သေဘၤာဦးေခါင္းပုိင္း ႀကဳိး႐ွည္ျဖင့္ ခ်ည္ေႏွာင္ကာ ႐ြာသူ႐ြာသား တတန္းႀကီးက သေဘၤာအား ပင္လယ္ျပင္သုိ႕ ဆြဲခ်ၾကသည္။

ဝင္းက႐ြာတြင္ က်င္းပေသာ သေဘၤာဆြမ္းေတာ္ႀကီးတင္ပြဲ၏ ထူးျခားခ်က္မွာ ဥပုဒ္ေန႕ နံနက္ ၁၀ နာရီခန္႕တြင္ ပ်ားရည္၊ ႏွမ္းဆီ၊ ေထာပတ္၊ တင္လဲ၊ ႀကံရည္၊ သၾကားခဲ စေသာေဆးေဖာ္စပ္ႏုိင္သည့္ ႐ွားပါးဝတၲဴမ်ားျဖင့္ ဆြမ္းႀကီးေလာင္းလႈပြဲအား စံခရဘူရီခရုိင္အႏွံ႕ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမ်ားကုိ ဖိတ္ၾကားကာ မဟာဗုဒၶဂါယ ေစတီေတာ္ တစ္ပတ္ပတ္ကာ အလႈျပဳပြဲ က်င္းပခဲ့ၾကေသးသည္။

ထုိင္းအထူးစစ္တပ္ဖြဲ႕၏ ေစာင့္ၾကပ္မႈျဖင့္ ဝိေဝကာရာမ ဝင္းက႐ြာေက်ာင္း ဆရာေတာ္(သစ္) ဦးမဟာသုခ်တ္ကလည္း မဟာဗုဒၶဂါယ ေစတီတစ္ဝုိက္တြင္ ညခင္းပြဲေတာ္ က်င္းပၿပီးသည္အထိ တပည့္ေတာ္ဒါယကာမ်ားအား ေဖးမေစာင့္ေ႐ွာက္ေနသည္ကုိ ေတြ႕ခဲ့ရသည္။

သူတုိ႕သည္ ျမန္မာျပည္မွ မြန္မ်ားနည္းတူ ဘာသာေရး၊ သာသနာေရးတြင္ ျပဳမူက်င့္ႀကံရန္ ႀကဳိးစာေနၾကသည္။ ထုိထက္ ပုိ၍ သူတုိ႕သည္ နယ္နိမိတ္ စည္းျခားေနေသာ မြန္ညီအကုိတုိ႕အၾကား တူညီမႈ ႐ွိသင့္ေၾကာင္း ျပသႏုိင္ရန္ ႀကဳိးစားေနၾကသူမ်ားလည္း ျဖစ္သည္